Marina Beach

      Marina Beach – druga najdłuższa plaża miejska na świecie (13 km, zaraz po Miami Beach), leżąca nad Zatoką Bengalską. Od Mariny Beach mieszkam zaledwie 5km, ale dopiero w tym tygodniu znalazłam czas, aby spędzić tam cały dzień. Wcześniej jednak poczytałam w Internecie opinie na temat tego miejsca. Arnab R pisze: „Widok jest po prostu kojący. Dla tych, którzy kochają plaże jest to jedno z najlepszych miejsc do odwiedzenia, CyrilGubbi: „Jedna z najlepszych plaż na świecie. Piękny klimat i przepyszne jedzenie”, Ayush: „Plaża jest regularnie sprzątana a widok zapiera dech w piersiach”. Będąc na miejscu doznałam szoku i zaczęłam się zastanawiać czy rzeczywiście jest to miejsce o którym czytałam. Najpopularniejsza część plaży (obok Triumph of Labour Statue, przystanek Chepauk) zaczyna się od festynowych bazarów. Można kupić zabawki, sztuczne kwiaty, plastikowe naczynia, płyty z największymi hitami Bollywood’u, "oryginalne" perfumy, chińską biżuterie i tak przez kolejne 300m, aż do brzegu Oceanu Indyjskiego. Przy samym brzegu stoją budki a'la restauracje. Wszystkie pyszności przygotowywane są bez dostępu do bieżącej wody (chyba, że Ocean Indyjski możemy nazwać bieżącą wodą). Koszy na śmieci nie ma więc wszystko ląduje na piasku. 
       Nikt się nie opala. Pływanie jest zabronione, ponieważ fale są zbyt wysokie. Ludzie stoją w wodzie do pasa w ciuchach, w których wcześniej byli w szkole czy w pracy. Idąc w kierunku latarni morskiej i tym samym oddalając się od tego przytłaczającego miejsca zaczynam odczuwać spokój. Robi się ciemno, plażowe biznesy składają się, ludzie powoli wracają do domów. Plaża nieopodal latarni jest naprawdę przyjemna. W końcu można się odciąć od miejskiego zgiełku i harmidru, a nawet zdrzemnąć. Po powrocie do domu sprawdzam komentarze, które przeczytałam w Internecie i dopiero wtedy zwracam uwagę, że są one dodane przez mieszkańców stanu Tamilnadu. Przypomniałam sobie rozmowę z hindusem, który powiedział mi: „Marina Beach jest najpiękniejszą plażą na świecie”, po czym zapytałam czy widział inne, to odpowiedział: „Nie muszę bo najpiękniejszą już widziałem”.













Marina Beach
video made by Domina

         We wtorek byłam na spotkaniu zorganizowanym przez Women's Organisations of Chennai. Gościem specjalnym była Ms. Eve Ensler - pomysłodawczyni globalnej kampanii One Billion Rising. Wydarzenie zaczęło się od przemówień, które głównie dotyczyły praw kobiet w Indiach. Miały one na celu uświadomienie kobiet, aby „nie stały w miejscu” i jeśli coś złego się dzieje to jest w kraju policja oraz wiele organizacji, które są w stanie im pomoc. Jeśli kobiety nie będą reagować na dyskryminację oraz krzywdę wokół nich to sytuacja kobiet w Indiach nigdy się nie poprawi. Jedno z przemówień dotyczyło wprowadzenia zakazu przeprowadzania badań USG u kobiet w ciąży. Zdarza się, że kobieta, która przed narodzinami dziecka dowiaduje się, że urodzi dziewczynkę, zostaje zmuszona usunąć ciąże.
       Po przemówieniach odbyły się występy artystyczne. Mnie najbardziej urzekł taniec z choinka na głowie Tamilnadu Women's Forum Group - Karagattam.

Tamilnadu Women's Forum Group - Karagattam